Sam

Tänkte ta och skriva lite om en häst jag haft/tagit hand om eller liknande en gång i veckan. Först ut är Sam! Sam ägs av Tidningen ridsport och rids av Linda Heed som ni som känner mej vet att jag arbetat för. Han är född 1997 och efter Diamant - Herbstrum (dansk född) och väldigt liten. När han kom till Linda var hon helt omöjlig på det mesta, utom att hoppa, utan ryttare då. Ingen ville ha honom eller klarade av den lilla vingliga överhoppande hästen. Men åren gick och under 2005 hände det något under tiden i tyskland när vi bodde hos Rolf-Göran Bengtsson. Han blev lugn, vågade slappna av ute på banan och gick som en klocka. Han placerade sig på nästan alla starter i 140-145 cm klasser och ni ska veta att det inte är som att rida en 140 i sverige. Det är knepiga avstånd hela tiden, stora spektakuära hinder, mycket trånga framridningar och proppfulla läktare. Under sommaren 2005 blev han 2:a i 8 årschampionat finalen i Falsterbo. Ett år senare vann han lilla grand prix på strömsholm för att bara nämna någon seger. Personligen var han min favorit tillsammans med birdie. Han var hemskt snäll och lätt att ha med överallt. Som en hund ungefär :) Så söt!

Kingen och Sam hemma på gården.


Jag får vara stand in för Linda som flygit hem i förväg under en tävling i Linz (Österrike). Sam var så snäll trots att vi var inklämda mellan 2 galna hingstar på prisutdelningen.


Mys i en tävlingsbox någonstans i europa. Sam var väldigt trött denna förmiddag och ville hellre mysa i boxen än bli riden. Jag red honom på eftermiddagen istället :) Tur det inte var tävlingsdag utan "mellandagar" då jag hade ansvaret för motionen av hästarna då Linda flög hem mellan helgerna.


Hallå, vart är det utlovade godiset?

154931-29
Fullt ös i hagen hemma!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Vilken sötis. Det gick bara bra med Carmensita sen, fast hon var rätt så galen (pigg) som tur var red vi rakt ut i skogen för att försöka hitta några vägar och hon blir ju lite lugnare om hon inte har en stig att sätta hovarna på.. tyvärr hinner jag inte rida henne idag men imorgon ska jag dit igen.. jag funderar på att slänga ut en annons om medryttare på blocket.. men det är nog svårt att få nån bra..

Postat av: Mia

Jag vet.. :D jag är såååhääär ambitiös :D Jo, hon gick faktiskt jättefint.. över förväntan... Men sarah var inte så bra på att ta kort tyvärr.. hon tog bara ett tror jag :D Fjäskar Pierre fortf? :P puusaaa

2007-03-08 @ 10:34:03
URL: http://denunderbara.blogg.se
Postat av: Tanja

Kul o läsa om hur du hade det då :) Saknar du inte o rida mssor nu som du gjorde förut? Blir det egen häst senare kanske? Kram

2007-03-11 @ 21:12:16
URL: http://tanja.mejlamej.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback