Pengar

Vad tråkigt det är med pengar och samtidigt så himla roligt. På tråksidan är pengar som försvinner i form av räkningar och dyr mat (ja det är dyrt att äta). Samtidigt är det jättekul att handla upp pengarna på kläder, smycken, lyxiga tidningar osv. Denna månad får jag otroligt nog pengar över så jag ska inhandla ett par jeans. Har inte handlat kläder till mig själv sen i sommras :( Så är det att vara student :P
Hoppas jag får börja på Holmen redan i maj, behöver pengar!

Nu kanske läkarna kommit på vad felet är på mig, min köldkörtel är underproducerande. Låter inte allvarigt men är tydligen det i lägden då den producerar nödvändiga hormoner. När den producerar för lite går kroppen på lågvarav hela tiden. Man blir trött, deppig, tappar hår, blir alldeles torr i hyn, får förstoppningar, får synrubbningar, nedsatt funktion på lever och njurar, svårt att bli med barn, går upp i vikt, låg puls och hjärtklappning osv. Lite otäckt för jag har nästan haft alla symtomer, så det borde vara det. Jag vill sova hela tiden och gäspar dygnet runt, blir jättenere i mellanåt och känns som jag lika bra kan ta livet av mig, har ont över njurarna, har yrsel, huvudvärk, illamånde ibland, svårt att svälja mat, tappar hår, synrubbningar, koncentrationsvårigheter (inte lät att plugga för tillfället som kanske förstårs) och hård i magen. Men om det är det så ska det inte vara svårt att åtgärda utan man får äta hormontillskott resten av livet. Jippi. Har tagit nya blodprover idag som ska skickas på analys så får jag veta i slutet av veckan. Är det inte det blir det skallröntgen och till nevrologen som gäller. Fan vad de stack mej illa idag föresten, bloda ner halva bänken inne på provtagningen. Opps.

Förra helgen var jag hos Elin och myste. På söndagen var vi ute med hästarna och fota i solskenet. Jag har blivit skötare åt Kristall, en shettis :D Hon är så söt! Hihi.


154931-48




Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, alltså, Sebastian är ju inte ful han heller, men det var mest kläderna jag syftade på, dom var verkligen inte snygga :p

Postat av: Cattis

Hej hej! Skönt att läkarna börjar hitta nån sjukdom på dig, för såhär kan du ju inte ha det.. Det är tydligen rätt så vanligt att man har fel på just den körteln har jag hört av min kompis som jobbar på sjukhuset.. Krya på dig!! kramar

2007-02-19 @ 18:21:04
URL: http://cattise.blogg.se
Postat av: lotta

fina bilder =0)

hoppas du kryar på dig snart, vännen!!! låter inte bra det där =0(

2007-02-19 @ 23:57:07
URL: http://elvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback