Min katt

För alla som inte visst har jag faktiskt en katt :) En gammal elak än. Han bor hos mormor och morfar och har alltid gjort det. Jag fick han är jag var 5 så han är alltså 17 år i år. Liten hankatt, svart, grym jägare då han flera gånger kommit släpandes med såväl större ormar och fåglar. Läskigaste var när han kom insläppandes med en fullvuxen huggorm en sommardag in i hallen. Grejen var det att den inte var helt död och försökte åla sig in i huset, hjälp vad alla barn skrek inklusive mormor. Morfar fick slå ihjäl den på mattan. Knarten tyckte han var världens duktigaste :D hehe. Han är elak oxå. Han kommer och stryker sig längs med bena på än och är så himla söt, så tar man upp honom och han spinner värre än norrköpings alla gamla spinnerier tillsammans. Sen helt plötsligt mitt i allt sätter han klorna i mej och kastar sig sedan iväg, knäpp!

154931-68

Kommentarer
Postat av: Cattis

Åhh.. jag skulle också vilja bo i en lägenhet.. som är LITEN. fast ni har ju säkert lika stort som vår undervåning och det är bara där vi städar. hehe. idag har jag dammsugit köket o hallen för det är så mkt smuts överallt och Binning stoppar allt i munnen. blä (utropstecken). jag försökte vika lite tvätt förut men Binning är jätteförkyld och gnällig (det är jag med, gnällig alltså) så jag fick skjuta på det så länge.. jag skulle verkligen behöva diska också men jag är inte speciellt motiverad eftersom Binning har snorat och vaknat hela natten. det är ju alltid jag som får vakna med honom då. hmm menmen skönt att jag inte behöver jobba då iaf..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback