Dålig stil.

Jag är verkligen urusel på att hålla bloggen vid liv. Men jag har ju så mycket att göra jämt! Tänk om man bara för en endaste vecka bara ösa över det totala ansvaret på någon annan. Någon som stiger upp på morgonen och går till skolan, kommer hem och städar lite, lagar mat och sen sätter sig och gör läxor eller pluggar till prov. Fan vad skönt det skulle vara även om så för bara en vecka. Då skulle jag hinna titta på alla filmer hemma som jag aldrig hinner se och så åka ut till stallet och rida.

Påsken har varit här och är nu då över lika snabbt igen. Jag fick inte mycket alls gjort över påsklovet som vanligt. Vissligen fick jag halsfluss och så men jag kan inte skylla allt på det! I torsdags var Lollo här och sov och sen på fredagen körde vi upp Malena och Channa till hennes farmor och farfar utanför Nyköping. Channa började röja loss på en gång med alla hundar och barn som var där :) Knas djur! Mamma och Sally var sen på eftermiddagen med bort till abboreberg och gick en promenad. Sally tog sitt första dopp i havet för i år, svinkallt var det nog men hon var lika glad som vanligt. Vidare ut till Elin och städa ur frigges bil och sen åkte vi till Sörping och hämta pizza *mums* Lördagen var det påskiddag på boudden och sen fest hos Johan (Elins granne), på något skumt sätt hamnade vi på palace lite senare. Det är verkligen ett aphus där! Söndagen var jag mest bakfull hela dagen och orkade inte köra hem förren midnatt och då var det riktigt aprilväder, SNÖ! usch, tur den försvann lika fort som den kom. Till helgen ska det tydligen bli sommarväder, jihhuu!

154931-61
Älin, bakfull påskhare?


På söndagen hände det en väldigt lustig sak när vi skulle hämta Capich och kristall i hagen, eller det lustiga var när elin släppte in capich i boxen, jag såg nämligen att han hade något runt ena bakhoven. Det var hårt och lite rostigt och satt som satan men elin lyckades klippa upp den och gissa om förvåning när vi insåg att hästen haft en gammal rostig kastrull utan handtag runt hoven! Han måste ha lyckats trampa rakt ner i den i hagen, någon hade väl för länge sedan slängt in den där. Tur att den inte hade gjort mer skada än den gjorde, han fick små ytliga sår på andra benet. Han kanske försökte trampa loss den med andra hoven eller nåt sånt. Men ändå, en kastrull på hoven!! Hahaha.



Capich, kastrull hästen!
154931-62



Kommentarer
Postat av: Cattis

Alltså du ska inte känna dig tvingad att skriva, det är bara det att det är så kul att läsa om vad du gör :) läskigt att din sjukdom började med yrsel. Jag SKA till vårdcentralen imorgon och prata med en läkare (alla akuttider idag och igår var fulla, skandal) då ska jag tvinga dom att kolla upp det här med sköldkörteln.. hade fint! pussa

Postat av: Cattis

hej! ja det låter helt sjukt med läkarna som behandlade dig så. det tar ju ingen tid att skriva ut ett recept, det är ju mycket bättre att göra klart en pacient i taget. jag fick iallafall en tid på vårdcentralen idag kl.10, skönt! jag ska tvinga dom att ta det dära provet för sköldkörteln med.. kram

2007-04-12 @ 08:31:30
URL: http://cattise.blogg.se
Postat av: Mia

Hejje! Jag antog att så var fallet :P JA! Hemskt gärna! Du får komma när du vill hur länge du vill! :D Benita har faktiskt blivit riktigt fin att rida :D Jo, det var skönt att vara hemma.. mest ätit :D Pussa

2007-04-13 @ 13:57:41
URL: http://denunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback